Zoznam súťaží
Ak máte záujem zúčastniť sa informatických súťaží...
- OLYMPIÁDA V INFORMATIKE :
- náplň - programovanie v Pascale, C, C++
- organizátor - Slovenská komisia OI, krajské komisie OI,
- súťažiaci - žiaci stredných škôl, sú zaradení do dvoch kategórií, kategória A (všetky ročníky žiakov stredných škôl), kategória B (žiaci stredných škôl, ktorí v tomto ani v budúcom školskom ročníku nekončia štúdium),
- informácie - na stránke http://oi.sk,
- spôsob súťaženia - kategória A (všetky ročníky) má tri kolá (domáce, krajské a celoštátne), kategória B (1. a 2 ročník) má dve kolá (domáce a krajské),
- prihlášky - zaslaním vypracovaných úloh domáceho kola
- počet zúčastnených - neobmedzený,
- zadania úloh - na stránke http://oi.sk,vo formáte pdf,
- priebeh domáceho kola - súťažiaci riešia úlohy doma,
- odovzdanie prác - súťažiaci, prostredníctvom webového rozhrania na http://oi.sk
- vyhodnotenie - na základe výsledkov domáceho kola stanoví Slovenská komisia pre každú kategóriu bodovú hranicu potrebnú na postup do krajského, očakávaná hranica je tretina maximálneho počtu bodov.
- PROFIIT :
- náplň - programovanie
- organizátor - FIIT STU Bratislava,
- súťažiaci - žiaci stredných škôl, jednotlivci alebo dvojice,
- informácie - www2.fiit.stuba.sk/ProFIIT,
- spôsob súťaženia - súťaž má dve kolá, korešpondenčné kolo, finále
- prihlášky - vyplnením údajov na stránke organizátora v časti Registrácia,
- počet zúčastnených - neobmedzený,
- zadania úloh - ,
- priebeh korešpondenčného kola - súťažiaci riešia úlohy a odosielajú na otestovanie, úlohy sú prijaté ako vyhovujúce alebo zamietnuté,
- vyhodnotenie - korešpondenčné kolo vyhodnotí organizátor súťaže,
- KOREŠPONDENČNÝ SEMINÁR Z PROGRAMOVANIA:
- náplň - programovanie v Pascale, C, C+
- organizátor - Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave,
- súťažiaci - žiaci stredných škôl, sú zaradení do troch kategórií, KSP-Z (druháci a mladší, ktorí boli maximálne na jednom sústredení, tretiaci a štvrtáci, ktorí neboli na žiadnom sústredení), KSP-O (pre pokročilých), KSP-T (pre náročných),
- informácie - e-mail ksp-info@ksp.sk, web ksp.sk, http://www.ksp.sk/ksp2.0/forum,
- spôsob súťaženia - súťaž má štyri kolá, dve v zimnej a dve v letnej časti,
- prihlášky - prihlasuje sa účastník súťaže vyplnením evidenčného lístka na http://www.ksp.sk/ksp2.0/eprihlaska, dôležitou súčasťou je e-mailová adresa súťažiaceho,
- počet zúčastnených - neobmedzený,
- zadania úloh - e-mailom každému súťažiacemu, jedno kolo obsahuje 10 príkladov (prvý až piaty pre kategóriu KSP-Z, štvrtý až ôsmy pre KSP-O, ôsmy až desiaty pre KSP-T),
- priebeh kôl - súťažiaci riešia úlohy doma, každé kolo má termín ukončenia, riešenia po termíne nemusia byť uznané alebo bodovo znevýhodnené, kola môžu byť vynechané, ,
- odovzdanie riešení - súťažiaci na http://www.ksp.sk/ksp2.0/eriesenie, prvé kolo končí ,
- vyhodnotenie - výsledkovú listinu jednotlivých kôl a komentáre k riešeniam posiela e-mailom organizátor súťaže, najlepší riešitelia bývajú pozývaní na dve týždenné sústredenia,
- účastnícky poplatok - len, pre riešiteľov, ktorí chcú komunikovať papierovou formou klasickou poštou. Poplatok je 0,5 € vo forme poštových známok.
- ZENIT :
- náplň - programovanie v Pascale, C, C++
- organizátor - vyhlasuje Ministerstvo školstva SR, organizuje ŠIOV,
- súťažiaci - žiaci stredných škôl, sú zaradení do dvoch kategórií, kategória A (všetky ročníky žiakov stredných škôl), kategória B (žiaci stredných škôl, ktorí v tomto ani v budúcom školskom ročníku nekončia štúdium),
- informácie - http://zenit.gjh.sk/,
- spôsob súťaženia - školské kolo, krajské kolo a celoštátne kolo,
- prihlášky - odosiela organizátor školského kola,
- počet zúčastnených - neobmedzený,
- zadania úloh - zadania školského kola sú elektronickou formou doručené organizátorovi spolu s heslom na rozbalenie súborov najneskôr deň pred súťažou,
- priebeh domáceho kola - súťažiaci riešia úlohy a pomocou špeciálneho testovacieho programu zisťujú bodové ohodnotenie,
- odovzdanie prác - organizátor školského kola,
- vyhodnotenie - porota vyberie najlepších riešiteľov a osobitným listom ich pozve na krajské kolo.
- IBOBOR :
- náplň - testovanie teoretických vedomostí z informatiky,
- organizátor - Infovek,
- súťažiaci - žiaci sú zadelení do vekových kategórií Benjamíni (6.-7. trieda ZŠ, prvý až druhý ročník osemročného gymnázia), Kadeti (8. - 9. trieda ZŠ, tretí až štvrtý ročník osemročného gymnázia), Juniori (1. - 2. ročník gymnázií a stredných škôl, piaty až šiesty ročník osemročného gymnázia), Seniori (ostatní študenti stredných škôl a osemročných gymnázií),
- informácie - www.ibobor.sk,
- spôsob súťaženia - školské kolo, vyhodnotenie výsledkov v rámci Slovenska,
- prihlášky - prihlasovanie škôl organizátorom školského kola, prihlasovanie súťažiacich organizátorom školského kola, v koordinátorskom prostredí prístupné prihlasovacie kódy súťažiacich,
- počet zúčastnených - podľa možností školy,
- zadania úloh a priebeh školského kola - súťažiaci sa prihlásia cez internet do súťažného systému iBobor svojim kódom a v priebehu 40 minút vyplnia on-line súťažný test pozostávajúci z 15 otázok (5 otázok jednoduchých, 5 stredne náročných a 5 ťažkých),
- vyhodnotenie - súťažiaci dostane bodové hodnotenie hneď po skončení testu. Kompletné vyhodnotenie bude prístupné na internete najneskôr týždeň po uskutočnení súťaže.
- MEU TVORBA WEBOVÝCH STRÁNOK:
- náplň - tvorba web stránky pomocou jednoduchého redakčného systému, teda bez znalostí príkazov na tvorbu stránok,
- organizátor - Zoznam.sk,
- súťažiaci - žiaci druhého stupňa ZŠ a prvého až štvrtého ročníka osemročného gymnázia,
- informácie - www.meu.sk, kontaktná osoba Filip Kuna, e-mail rexiksutaz@zoznam.sk,
- spôsob súťaženia - súťažiaci sa zaregistruje na stránke organizátora, vyberie si tému stránka školy alebo stránka podľa vlastného výberu. Stránku tvorí on line v redakčnom systéme organizátora.
- počet zúčastnených - neobmedzený,
- vyhodnotenie - organizátor oznámi celkové vyhodnotenie výsledkov v rámci Slovenska po skončení súťaže. Najlepší získajú note book.
- PALMA JUNIOR:
- náplň - programovanie a riešenie úloh v Imagine,
- organizátor - Prírodovedecká fakulta UPJŠ Košice,
- súťažiaci - jednotlivci alebo dvojice, sú zaradení do dvoch vekových Profík (žiaci 5. a 6. ročníka ZŠ, prímy a sekundy osemročného gymnázia) a Expert (žiaci 7. až 9. ročníka ZŠ, tretieho až piateho ročníka osemročného gymnázia, 1. a 2. ročníka strednej školy),
- informácie - na stránke http://di.ics.upjs.sk/palmaj.sk, email palmaj@upjs.sk,
- spôsob súťaženia - súťaž má tri on line kolá, finále pre najlepších prebieha prezentačnou formou na UPJŠ,
- prihlášky - súťažiaci sa zaregistruje vyplnením údajov na web stránke organizátora, určí prihlasovacie meno a heslo,
- počet zúčastnených - neobmedzený,
- priebeh on line - súťažiaci sa prihlási (pod menom a heslom určeným pri registrácií) na web stránku organizátora, tu získa zadania úloh a odovzdáva ich riešenia.
- IMAGINE LOGO CUP:
- náplň - programovanie a riešenie úloh v Imagine,
- organizátor - Katedra vyučovania informatiky na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave, Metodické centrum na Tomášikovej ulici v Bratislave, Slovenská informatická spoločnosť a Slovenská spoločnosť elektronikov,
- súťažiaci - žiaci 5. až 9. ročníka základnej školy alebo prvého až štvrtého ročníka na osemročnom gymnáziu,
- informácie - e-mailom,
- spôsob súťaženia - súťaž má tri kolá,
- prihlášky - prihlasuje organizátor súťaže vyplnením údajov na web stránke,
- počet zúčastnených - v školskom kole podľa možností školy,
- zadania úloh - organizátorovi školského kola budú doručené zadania a pokyny elektronickou poštou niekoľko dní vopred v komprimovanom tvare, môžu byť rozbalené až v čase školského kola,
- priebeh školského kola - na počítači, čas 90 minút, povolené používať ľubovoľnú literatúru,
- odovzdanie prác - organizátor školského kola odošle práce v tvare určenom pokynmi elektronickou poštou ihneď po ukončení súťaže,
- vyhodnotenie - školské kolo vyhodnotí organizátor súťaže, zoznam postupujúcich a termín celoštátneho kola zverejní na svojej web stránke.
- OLYMPIÁDA V INFORMATIKE :