• Suťaže

        • Každoročne sa na Slovensku uskutočňujú súťaže v informatike. Týkajú sa programovania, vytvárania obrázkov, prezentácií, testovania z teoretických vedomostí. Niektoré sa uskutočňujú v škole, niektoré môžete absolvovať aj doma pomocou internetu. Zväčša sú zložené z niekoľkých kôl, najlepší postupujú na celoslovenské kolo.

          Sú určené pre "príležitostných" súťažiacich aj pre pokročilých informatikov. Najmä súťaže v programovaní prekračujú rozsah učiva v škole a sú určené pre samostatných programátorov, ktorí musia mať vrodené predpoklady a chuť tráviť stovky hodín samoštúdiom.

          1. OLYMPIÁDA V INFORMATIKE :
            1. náplň - programovanie v Pascale, C,  C++,
            2. ročník
            3. organizátor - Slovenská komisia OI, krajské komisie OI,
            4. súťažiaci - žiaci stredných škôl, sú zaradení do dvoch kategórií, kategória A (všetky ročníky žiakov stredných škôl), kategória B (žiaci stredných škôl, ktorí v tomto ani v budúcom školskom ročníku nekončia štúdium),
            5. informácie - na stránke http://oi.sk,
            6. spôsob súťaženia - kategória A (všetky ročníky) má tri kolá (domáce, krajské a celoštátne), kategória B (1. a 2 ročník) má dve kolá (domáce a krajské),
            7. prihlášky - zaslaním vypracovaných úloh domáceho kola
            8. počet zúčastnených - neobmedzený,
            9. zadania úloh - na stránke http://oi.sk,vo formáte pdf,
            10. priebeh domáceho kola - súťažiaci riešia úlohy doma,
            11. odovzdanie prác - súťažiaci, prostredníctvom webového rozhrania na http://oi.sk,
            12. vyhodnotenie - na základe výsledkov domáceho kola stanoví Slovenská komisia pre každú kategóriu bodovú hranicu potrebnú na postup do krajského, očakávaná hranica je tretina maximálneho počtu bodov.
          2.  PROFIIT :
            1. náplň - programovanie,
            2. ročník
            3. organizátor - FIIT STU Bratislava,
            4. súťažiaci - žiaci stredných škôl, jednotlivci alebo dvojice,
            5. informácie - www2.fiit.stuba.sk/ProFIIT,
            6. spôsob súťaženia - súťaž má dve kolá, korešpondenčné kolo  a finále
            7. prihlášky - vyplnením údajov na stránke organizátora v časti Registrácia,
            8. počet zúčastnených - neobmedzený,
            9. zadania úloh
            10. priebeh korešpondenčného kola - súťažiaci riešia úlohy a odosielajú na otestovanie, úlohy sú prijaté ako vyhovujúce alebo zamietnuté,
            11. vyhodnotenie - korešpondenčné kolo vyhodnotí organizátor súťaže,
            12. finále - najlepší traja súťažiaci získavajú 75 bodov navyše v prijímacom konaní, čo znamená istotu prijatia na FIIT STU. Úspešný riešiteľ je ten, ktorý vyrieši najmenej dve úlohy zo šiestich, v prijímacom konaní získa 60 bodov navyše.
          3. KOREŠPONDENČNÝ SEMINÁR Z PROGRAMOVANIA:
            1.  náplň - programovanie v Pascale, C,  C++
            2. ročník -
            3. organizátor - Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave,
            4. súťažiaci - žiaci stredných škôl, sú zaradení do troch kategórií, KSP-Z (druháci a mladší, ktorí boli maximálne na jednom sústredení, tretiaci a štvrtáci, ktorí neboli na žiadnom sústredení), KSP-O (pre pokročilých), KSP-T (pre náročných),
            5. informácie - e-mail ksp-info@ksp.sk, web ksp.sk, http://www.ksp.sk/ksp2.0/forum,
            6. spôsob súťaženia - súťaž má štyri kolá, dve v zimnej a dve v letnej časti,
            7. prihlášky - prihlasuje sa účastník súťaže vyplnením evidenčného lístka na http://www.ksp.sk/ksp2.0/eprihlaska, dôležitou súčasťou je e-mailová adresa súťažiaceho,
            8. počet zúčastnených - neobmedzený,
            9. zadania úloh - e-mailom každému súťažiacemu, jedno kolo obsahuje 10 príkladov (prvý až piaty pre kategóriu KSP-Z, štvrtý až ôsmy pre KSP-O, ôsmy až desiaty pre KSP-T),
            10. priebeh kôl - súťažiaci riešia úlohy doma, každé kolo má termín ukončenia, riešenia po termíne nemusia byť uznané alebo bodovo znevýhodnené, kola môžu byť vynechané, ,
            11. odovzdanie riešení - súťažiaci na http://www.ksp.sk/ksp2.0/eriesenie, prvé kolo končí ,
            12. vyhodnotenie - výsledkovú listinu jednotlivých kôl a komentáre k riešeniam posiela e-mailom organizátor súťaže, najlepší riešitelia bývajú pozývaní na dve týždenné sústredenia,
            13. účastnícky poplatok - len, pre riešiteľov, ktorí chcú komunikovať papierovou formou klasickou poštou. Poplatok je 0,5 € vo forme poštových známok.
          4. ZENIT :
            1. náplň - programovanie v C,  C++,
            2. ročník
            3. organizátor - vyhlasuje Ministerstvo školstva SR, organizuje ŠIOV,
            4. súťažiaci - žiaci stredných škôl, sú zaradení do dvoch kategórií, kategória A (všetky ročníky žiakov stredných škôl), kategória B (žiaci stredných škôl, ktorí v tomto ani v budúcom školskom ročníku nekončia štúdium),
            5. informácie - http://zenit.gjh.sk/,
            6. spôsob súťaženia - školské kolo, krajské kolo a celoštátne kolo,
            7. prihlášky - odosiela organizátor školského kola,
            8. počet zúčastnených - neobmedzený,
            9. zadania úloh - zadania školského kola sú elektronickou formou doručené organizátorovi spolu s heslom na rozbalenie súborov najneskôr deň pred súťažou,
            10. priebeh domáceho kola - súťažiaci riešia úlohy a pomocou špeciálneho testovacieho programu zisťujú bodové ohodnotenie,
            11. odovzdanie prác - organizátor školského kola,
            12. vyhodnotenie - porota vyberie najlepších riešiteľov a osobitným listom ich pozve na krajské kolo.
          5. IBOBOR :
            1. náplň - testovanie teoretických vedomostí z informatiky,
            2. ročník
            3. organizátor - Infovek,
            4. súťažiaci - žiaci sú zadelení do vekových kategórií Benjamíni (6.-7. trieda ZŠ, prvý až druhý ročník osemročného gymnázia), Kadeti (8. - 9. trieda ZŠ, tretí až štvrtý ročník osemročného gymnázia), Juniori (1. - 2. ročník gymnázií a stredných škôl, piaty až šiesty ročník osemročného gymnázia), Seniori (ostatní študenti stredných škôl a osemročných gymnázií),
            5. informácie - www.ibobor.sk,
            6. spôsob súťaženia - školské kolo, vyhodnotenie výsledkov v rámci Slovenska,
            7. prihlášky
            8. počet zúčastnených - podľa možností školy,
            9. zadania úloh a priebeh školského kola v čase od 10 do 13 h sa súťažiaci prihlásia cez internet do súťažného systému iBobor svojim kódom a v priebehu 40 minút vyplnia on-line súťažný test pozostávajúci z 15 otázok (5 otázok jednoduchých, 5 stredne náročných a 5 ťažkých),
            10. vyhodnotenie - súťažiaci dostane bodové hodnotenie hneď po skončení testu. Kompletné vyhodnotenie bude prístupné na internete najneskôr týždeň po uskutočnení súťaže.
          6. MEU TVORBA WEBOVÝCH STRÁNOK:
            1. náplň - tvorba web stránky pomocou jednoduchého redakčného systému, teda bez znalostí príkazov na tvorbu stránok.
            2. ročník
            3. organizátor - Zoznam.sk,
            4. súťažiaci - žiaci druhého stupňa ZŠ a prvého až štvrtého ročníka osemročného gymnázia,
            5. informácie - www.meu.sk, kontaktná osoba Filip Kuna, e-mail rexiksutaz@zoznam.sk,
            6. spôsob súťaženia - súťažiaci sa zaregistruje na stránke organizátora, vyberie si tému stránka školy alebo stránka podľa vlastného výberu. Stránku tvorí on line v redakčnom systéme organizátora.
            7. počet zúčastnených - neobmedzený,
            8. vyhodnotenie - organizátor oznámi celkové vyhodnotenie výsledkov v rámci Slovenska po skončení súťaže. Najlepší získajú note book.  
          7. PALMA JUNIOR:
            1. náplň - programovanie a riešenie úloh v Imagine,
            2. ročník
            3. organizátor - Prírodovedecká fakulta UPJŠ Košice,
            4. súťažiaci - jednotlivci alebo dvojice, sú zaradení do dvoch vekových Profík (žiaci 5. a 6. ročníka ZŠ, prímy a sekundy osemročného gymnázia) a Expert (žiaci 7. až 9. ročníka ZŠ, tretieho až piateho ročníka osemročného gymnázia, 1. a 2. ročníka strednej školy),
            5. informácie - na stránke http://di.ics.upjs.sk/palmaj.sk, email palmaj@upjs.sk,
            6. spôsob súťaženia - súťaž má tri on line kolá, prvé kolo xxxxxx, finále pre najlepších prebieha prezentačnou formou na UPJŠ,
            7. prihlášky - súťažiaci sa zaregistruje vyplnením údajov na web stránke organizátora, určí prihlasovacie meno a heslo,
            8. počet zúčastnených - neobmedzený,
            9. priebeh on line - súťažiaci sa prihlási (pod menom a heslom určeným pri registrácií) na web stránku organizátora, tu získa zadania úloh a odovzdáva ich riešenia,
            10. vyhodnotenie  - .
          8. IMAGINE LOGO CUP:
            1.  náplň - programovanie a riešenie úloh v Imagine,
            2. ročník - XIII,
            3. organizátor - Katedra vyučovania informatiky na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave, Metodické centrum na Tomášikovej ulici v Bratislave, Slovenská informatická spoločnosť a Slovenská spoločnosť elektronikov,
            4. súťažiaci - žiaci 5. až 9. ročníka základnej školy alebo prvého až štvrtého ročníka na osemročnom gymnáziu,
            5. informácie - e-mailom,
            6. spôsob súťaženia - súťaž má tri kolá, školské xxxxxx, celoštátne xxxxxxx, medzinárodné,
            7. prihlášky - prihlasuje organizátor súťaže školského kola do xxxxxx vyplnením údajov na web stránke,
            8. počet zúčastnených - v školskom kole podľa možností školy,
            9. zadania úloh - organizátorovi školského kola budú doručené zadania a pokyny elektronickou poštou niekoľko dní vopred v komprimovanom tvare, môžu byť rozbalené až v čase školského kola,
            10. priebeh školského kola - na počítači, čas 90 minút, povolené používať ľubovoľnú literatúru,
            11. odovzdanie prác - organizátor školského kola odošle práce v tvare určenom pokynmi elektronickou poštou ihneď po ukončení súťaže,
            12. vyhodnotenie - školské kolo vyhodnotí organizátor súťaže, zoznam postupujúcich a termín celoštátneho kola zverejní na svojej web stránke.